واردات تلفن همراه

واردات تلفن همراه

واردات تلفن همراه


واردات تلفن همراه یکی از اساسی ترین و بزرگ ترین تجارت در ایران است با اینکه سود زیادی در بر دارد اما با چالش های زیادی همراه است.
یکی از مهم ترین ابزار شخصی که امروزه جز ضرروریات زندگی محسوب می شود، تلفن همراه است. تلفن های همراه به یار جدا نشدنی ما تبدیل شده اند.
در این مقاله ما سعی می کنیم اطلاعات جامعی در مورد واردات تلفن همراه به شما شرح دهیم .


نکات مهم در واردات تلفن همراه


یکی از مسائلی که در بخش واردات تلفن همراه بسیار مهم است و باید به آن دقت کنید مسئله ارجینال بودن تلفن همراه است. همانطور که می دانید در صورتی که تلفن همراه وارد شده اصل نباشد قطعا در هنگام استفاده از آن دچار مشکل خواهید شد.
به توجه به تحریم ها و مشکلات اقتصادی و مشکلات دیگری مانند منع ورود برند های بزرگ تلفن همراه مانند سامسونگ و اپل ضربه بدی به اقتصاد در زمنیه واردات موبایل وارد شد و باعث به وجود آمدن یک جو متشنج در بازار ایران شد.
همه مسائل و مشکلاتی که در متن بالا ذکر شد باعث شد واردات موبایل به حداقل برسد . در همین فضای متشنج بود که مسئله بیماری کرونا هم پیش آمد و بعد از این قضیه دانش آموزان مجبور به استفاده از موبایل و اپلیکشنی به نام شاد شدند. در اینجا بود که خلائی به نام کمبود تلفن همراه هوشمند در جامعه به وجود آمد.
در این میان هر روز میزان تقاضا برای خرید موبایل بالا رفت و نرخ ارز گران شد و در نتیجه قیمت موبایل به شدت بالا رفت و عرضه محصول محدودتر و نرخ ارز هم گران تر شد.


واردات تلفن همراه بصورت عمده

بعد از بررسی وضعیت بازار تاجران تصمیم به واردات تلفن همراه به صورت عمده گرفتند. اگر شما قصد واردات موبایل را به صورت عمده دارید اولین قدمی که باید بردارید دریافت مجوز ثبت سفارش و دریافت کارت بازرگانی است. همانطور که می دانید داشتن کارت بازرگانی یک امر ضرروری در بخش واردات و صادرات است.

به همین صورت شرکت اطلس بنیاد تمامی مجوز های لازم را برای واردات تلفن همراه انجام داده تا تمامی فرآیند ها کاملا قانونی و بر طبق اصول خود پیش رود.

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که کارت بازرگانی چیست و چه کاربردی دارد؟

کارت بازرگانی در واقع به مجوزی گفته می شود که به واسطه آن می توانید به صورت کاملا قانونی در زمینه های تجاری عمل واردات یا صادرات کالا را انجام دهید. داشتن کارت بازرگانی مزایای زیاد دارد.

مزایای کارت بازرگانی :

  • صادر شدن ویزای تجاری
  • صادر شدن گواهی مبدا از کشور صادر کننده
  • عضو شدن در اتاق بازرگانی
  • ارتباط با تاجران خارجی
  • مبادله کردن اطلاعات تجاری در کل جهان
  • ثبت سفارش ها
  • ترخیص کالا از گمرک
  • شرکت در نمایشگاه های بین المللی

هزینه های واردات گوشی موبایل به چه شکلی محاسبه می شود؟

برای محسابه هزینه های واردات تلفن همراه یا هر کالای دیگری باید به سایت www.irica.gov.ir رفته و وارد بخش ارزش کالا یا TSC شوید و هزینه را محاسبه کنید.

همانطور که میدانید تلفن های همراه مانند دیگر کالا های دیجیتال دارای برند های مختلفی است. برای اینکه بتوانید هزینه برند های مختلف را به دست آورید باید کد تعرفه هر برند را داشته باشید. برای محاسبه هزینه های گمرک برای هر محلوله باید به سه مورد توجه کنید. اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشید تعرفه واردات گمرکی می باشد که حدودا پنج درصد است. دومین مورد مالیات بر ارزش افزوده حدودا نه درصد می باشد. آخرین و مهم ترین مسئله مالیات علی الحساب است که تقریبا چهار درصد است.

پیشنهاد ما به شما این است که برای انجام این عملیات هایی که ذکر شد از مشاوره های شرکت ترخیص کالا مشاوره بگیرید.

واردات تلفن همراه به صورت قاچاق تا چه میزان آسیب پذیر می باشد؟

اگر بخواهیم معنای اصطلاح واردات را توضیح دهیم باید بگوییم که واردات به معنای فراهم کردن کالا و یا محصولاتی است که در کشور تولید نمی شود و دولت مجبور است جهت دسترسی به آن محصول از کشور هایی که تولید کننده آن کالا هستند، کمک بگیرد تا این محصول را وارد کنند.

یکی از محصولاتی که واردات آن در ایران بسیار مهم تلفن همراه است. برخی از این واردات از طریق تاجران که در این حیطه فعالیت دارند و برخی دیگه توسط قاچاقچیان انجام می گیرد.

طبق آخرین گزارشات در سال گذشته بیش از هفت هزار تلفن همراه به صورت قاچاق وارد ایران شده و به دست مصرف کنندگان رسیده است.

بیشتر این قاچاق ها از طریق مرزهای غربی کشورمان یعنی کشور های عراق و کردستان و … اتفاق افتاده است. قاچاق موبایل علاوه بر ضرری که بر دولت می زند ضرر خیلی بزرگی هم به وارد کننندگان رسمی موبایل می زند. هیچ وارد کننده تلفن همراهی توان مبارزه یا رقابت با قاچاق را ندارد.

اصولا مصرف کننده ها نمی دانند که تلفن همراه رجیستر شده ای که خریده اند قاچاق محسوب می شود و در این میان مسئله مهم تری وجود دارد و آن این است مصرف کنندگان نمی دانند که با خرید کالای قاچاق نمی توانند از خدماتی مانند خدمات پس از فروش بر خوردار شوند. برای مثال گوشی های قاچاق گارانتی ندارد. تلفن همراه های قاچاق شده بعد از مدتی از طریق سامانه همتا شناخته می شوند و از کار میوفتد.

سامانه همتا و سامانه 124 چیست؟

یکی از مهم ترین سیستم های امنیتی و نظارتی کشورمان سامانه همتا و 124 است. هدف سامانه 124 افزایش شفافیت در مورد قیمت کالا یا خدمات های مهمی است که مردم به صورت روزمره از آن استفاده می کنند. سامانه همتا وظیفه مهمی دارد و آن این است که با قاچاق تلفن همراه و بقیه دستگاه های دیجتال دارای سیم کارت مبارزه می کندو در صورت که می خواهید بدانید تلفن همراهی که خریداری کردید قاچاق است یا نه باید به سایت www.hamtainfo.ntsw.irمراجعه کنید.

ریجستری تلفن همراه به چه معناست ؟

ریجستری تلفن همراه به معنای چک کردن تلفن همراه جهت اطمینان از قاچاق نبودن محصول است. رجیستری یا همان شناسه دار کردن موبایل ، هدف بزرگی دارد و آن مبارزه با قاچاق و واردات غیرقانونی تلفن های همراه به کشور است.

از زمانی که طرح رجیستری موبایل اجرا شد واردات تلفن های همراه به 163 درصد رسید و پیشرفت چشمگیری کرد. به کمک این طرح بیشتر موبایل ها به صورت قانونی وارد کشور شده اند.
بعد از اعمال رجیستری موبایل واردات موبایل به صورت قاچاق به پایین ترین حد رسید. همان طور که می دانید موبایل های ریجستری نشده قابلیت فعال سازی ندارند.
تلفن همراه های رجیستری شده که به صورت قانونی وارد کشور شده باشد دارای شماره شناسنامه ی بین المللی است. این شماره در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت می شود و قابلیت پیگیری و استعلام گیری هم دارد. برای استعام می توانید به شماره ۳۰۰۰۸۸۸۷ پیام دهید.


استعلام اصالت گوشی


دو روش برای اطلاع از اصل بودن یا نبودن تلفن همراه وجود دارد. اولین و آسان ترین روش این است که شناسه 15 رقمی “IMEI” که در پشت گوشی و یا پشت جعبه آن نوشته شده است را به شماره 7777 پیامک کنید . روش دیگر این است که از طریق کد دستوری استعلام استعلام بگیرید.؛ برای استفاده از این روش باید کد #777* را شماره گیری کنید و پس از انتخاب گزینه “استعلام اصالت” و ورود کد “IMEI”، از اصل بودن تلفن همراه خود مطمئن شوید.
چکیده
به دلیل سخت گیری های زیادی که در بخش واردات تلفن همراه و همچین محدودیتی که در تخصیص ارز وجود دارد یک سری مشکلات مانند کمبود کالا یا بالا رفتن قیمت در بازار به وجود آمده است. متاسفانه واردات موبایل نسبت به چند سال گذشته بسیار افت داشت است. در بخش واردات تلفن همراه مسئله اصل بودن جنس بسیار مهم است و باید در این دقت بیشتری کرد.
امیدواریم از خواندن این مطالب نهایت استفاده و بهره را برده باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.